web analytics
mark zuckerberg, facebook

Mark Zuckerberg nu va aborda cauza principală a problemei dezinformării din partea Facebook

CEO-ul a fost întrebat în mod repetat la o ședință a Congresului dacă algoritmii de recomandare ai Facebook alimentează cele două tabere politice.

Parteneri

Într-o audiere a Congresului cu privire la dezinformarea de pe rețelele de socializare, de joi, reprezentantul Debbie Dingell, democrat din Michigan, i-a cerut CEO-ului Facebook, Mark Zuckerberg, să răspundă la o afirmație pe care a făcut-o odată cu privire la propria companie: cu cât încalcă conținutul postat mai mult standardele comunității, cu atât va avea mai multe interacțiuni.

Întrebă ea, este încă valabilă?

Dingell a citat un raport de investigație recent realizat de Karen Hao al MIT Technology Review, bazat pe interviuri cu foști și actuali membri ai echipei AI a companiei. Povestea era despre modelele de IA care conduc algoritmii de recomandare Facebook și permit dezinformării și abuzului să continue să prospere pe site. Așa cum a scris Hao, iar Dingell a parafrazat: „Un fost cercetător Facebook AI care s-a alăturat în 2018 spune că el și echipa sa au realizat ‘studiu după studiu’ confirmând aceeași idee de bază: modelele care maximizează implicarea sporesc polarizarea”.

Așa cum a scris Hao, un studiu realizat de Universitatea din New York despre paginile de Facebook ale editorilor partizani a constatat că „cei care au postat în mod regulat dezinformări politice au primit cel mai multe interacțiuni în pregătirea alegerilor prezidențiale din SUA din 2020 și a revoltelor de la Capitoliu”.

Zuckerberg, după ce a spus că „o grămadă de lucruri inexacte” despre stimulentele Facebook pentru a permite și a amplifica dezinformarea și polarizarea conținutului au fost partajate la ședință de membrii Congresului, a adăugat:

„Oamenii nu vor să vadă dezinformări sau conținut dezbinant în ceea ce noi oferim. Oamenii nu vor să vadă clickbait și lucruri de genul acesta. Deși este adevărat că este mai probabil ca oamenii să facă clic scurt, nu este bine pentru afacerea noastră sau produsul nostru sau comunitatea noastră ca acesta să fie postat acolo.”

Răspunsul său este obișnuit cu privire la Facebook și ignoră faptul că compania nu a întreprins un efort centralizat și coordonat pentru a examina și reduce modul în care sistemele sale de recomandare amplifică dezinformarea. Pentru a afla mai multe, citiți rapoartele lui Hao.

Comentariile lui Zuckerberg au venit în timpul audierii Comisiei pentru Energie și Comerț despre dezinformare, unde membrii Congresului i-au întrebat pe Zuckerberg, CEO-ul Google Sundar Pichai și CEO-ul Twitter Jack Dorsey despre răspândirea dezinformării cu privire la alegerile din SUA din noiembrie, atacul din 6 ianuarie asupra Clădirea Capitolului și vaccinuri anti-covid, printre altele.

Așa cum s-a obișnuit în aceste audieri, legislatorii conservatori i-au chestionat pe directorii executivi cu privire la părtinirea anticonservatoare percepută pe platformele lor, o afirmație de dreapta pe care datele nu o sprijină.

Ambele partide politice americane au cerut reformarea Secțiunii 230 din Legea privind Decența în Comunicații pentru a responsabiliza companiile din Silicon Valley pentru conținutul de pe platformele lor și pentru deciziile lor privind moderarea acestuia.

Ca parte a observațiilor sale pregătite înainte și prezentate înainte de ședință, Zuckerberg a propus o modificare a regulii care, în starea sa actuală, acordă platformelor imunitate de răspundere pentru conținutul postat de utilizatori. Congresul, a spus Zuckerberg, ar trebui „să ia în considerare condiționarea protecției răspunderii intermediare a platformelor pentru anumite tipuri de conținut ilegal cu privire la capacitatea companiilor de a îndeplini cele mai bune practici pentru a combate răspândirea acestui conținut”.

Cu alte cuvinte, companiile ar fi răspunzătoare pentru conținutul postat pe platformele lor dacă firmele nu vor respecta cele mai bune practici pentru moderarea conținutului (pe care guvernul le-ar defini, teoretic). Dar dacă companiile adoptă aceste practici și conținutul dăunător apare în continuare pe site-urile lor, Zuckerberg nu crede că platformele ar trebui să fie răspunzătoare.