web analytics

Am testat NVIDIA DLSS 3.5 în Black Myth: Wukong și Star Wars Outlaws

Parteneri

Tehnologiile DLSS 3.5 și ray tracing de la NVIDIA sunt adevărate revoluții în lumea gaming-ului modern, care schimbă complet modul în care experimentăm jocurile video. Cu ajutorul acestor două inovații, gamerii pot trăi experiențe vizuale impresionante, cu detalii realiste și performanțe excepționale, chiar și în jocuri extrem de solicitante, precum Black Myth: Wukong și Star Wars Outlaws.

Am testat aceste jocuri pe MSI Project Zero, un PC AI care ne aduce o combinație excelentă între un aspect futurist și performanțe de top. Dacă te întrebi de ce se numește Project Zero, totul vine de la ideea genială de a ascunde cablurile, eliminând complet dezordinea și lăsând un design extrem de curat și estetic.

Acesta vine echipat cu MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X SLIM 12G, o placă video de top din familia NVIDIA, cunoscută pentru performanța sa excelentă în titlurile AAA, dar și pentru funcționalitățile avansate de Ray Tracing și DLSS (Deep Learning Super Sampling). Pentru processor am ales un AMD Ryzen 7 8700G, acesta oferă un echilibru foarte bun între performanță și preț.

Acest build nu este doar un PC de gaming, ci și unul care integrează cele mai noi tehnologii NVIDIA AI, făcându-l capabil de performanțe extraordinare în aplicații legate de învățarea automatizată sau AI. Tehnologiile NVIDIA AI au transformat modul în care învățăm și lucrăm, într-o eră digitală în continuă evoluție, NVIDIA a reușit să facă salturi remarcabile în ceea ce privește tehnologiile AI, transformând calculatoarele personale în adevărate mașini de performanță.

Să începem cu DLSS 3.5, care reprezintă o tehnologie de upscaling bazată pe inteligență artificială, concepută pentru a îmbunătăți calitatea imaginii și pentru a crește performanța în jocuri, fără a cere un hardware prea puternic. Numele DLSS vine de la „Deep Learning Super Sampling”, ceea ce înseamnă că această tehnologie folosește rețele neuronale și tehnici avansate de machine learning pentru a procesa cadrele și a le randa la o rezoluție superioară. Când vorbim despre versiunea 3.5, trebuie să menționăm o noutate absolută: Ray Reconstruction, care îmbunătățește efectele ray tracing și detaliile grafice într-un mod mai precis și realist ca niciodată.

DLSS are capacitatea de a reda o imagine extrem de clară, aproape identică cu una redată nativ la o rezoluție înaltă, dar la un cost de performanță redus. În cazul jocurilor foarte solicitante, cum ar fi Black Myth: Wukong, DLSS 3.5 permite rularea jocului la setări maxime fără a afecta semnificativ framerate-ul. În trecut, pentru a putea experimenta grafica la un nivel de detaliu atât de ridicat, era nevoie de o placă video de top, cu un preț pe măsură. Dar cu DLSS, chiar și cei care au plăci video din generațiile anterioare pot profita de o grafică de top, aproape de aceeași calitate cu cea obținută pe un sistem high-end.

Un alt aspect important al DLSS este faptul că nu se rezumă doar la a crește rezoluția. Tehnologia utilizează algoritmi avansați pentru a îmbunătăți claritatea detaliilor, reducând zgomotul de imagine și eliminând artefactele vizuale care apar de obicei în metodele tradiționale de upscaling. Acest lucru este esențial în jocuri precum Star Wars Outlaws, unde fiecare detaliu, de la stelele din fundal la reflexiile navelor spațiale, contribuie la experiența generală a jocului. DLSS se asigură că aceste detalii sunt păstrate, oferindu-ți o experiență vizuală curată și captivantă.

Acum, să vorbim despre Ray Tracing, o tehnologie care a revoluționat complet felul în care luminile, umbrele și reflexiile sunt redate în jocuri. În mod tradițional, pentru a crea iluminare realistă într-un joc, dezvoltatorii foloseau tehnici predefinite, precum rasterizarea, care era eficientă, dar nu oferă o simulare perfectă a modului în care lumina interacționează cu obiectele din jur. Ray tracing-ul, în schimb, urmărește efectiv traseul pe care lumina îl parcurge în mediul de joc, luând în calcul reflexiile, refracțiile și difuziunea acesteia.

Ray tracing-ul poate fi un adevărat gamechanger pentru titluri precum Black Myth: Wukong, care se bazează pe o estetică naturală, mitologică, cu păduri dense, ape care reflectă frunzele și raze de soare care pătrund printre copaci. Într-o lume atât de detaliată, reflexiile și iluminarea pot face diferența între o grafică frumoasă și una care te transportă complet în acea lume virtuală.

La fel de impresionant este și impactul pe care ray tracing-ul îl are asupra jocurilor de tip sci-fi, cum ar fi Star Wars Outlaws.

Ray tracing-ul a fost considerat pentru mult timp o tehnologie de viitor, datorită complexității sale și a cerințelor ridicate de performanță. Totuși, NVIDIA a reușit să optimizeze această tehnologie începând cu plăcile video din seria RTX, iar odată cu lansarea DLSS 3.5, impactul asupra performanței a fost redus semnificativ. Aici intervine și Ray Reconstruction, care folosește inteligența artificială pentru a recrea în mod precis efectele de ray tracing, oferind o imagine finală realistă, cu un consum de resurse mai mic.

DLSS 3.5 și ray tracing-ul funcționează în tandem în Black Myth: Wukong. La setări cinematice, rezoluție 2560×1440, fără Ray Tracing complet (FULL RT OFF) și fără Frame Generation, performanța medie a fost de 49 FPS, cu un maxim de 56 FPS și un minim de 44 FPS. În schimb, activând Full Ray Tracing (FULL RT VERY HIGH), dar fără Frame Generation, performanța a scăzut semnificativ, media ajungând la 29 FPS, maximul fiind de 35 FPS, iar minimul de 24 FPS.

Cu toate acestea, odată ce se activează și Frame Generation, diferența este uriașă. La aceleași setări de Full Ray Tracing (FULL RT VERY HIGH) și DLSS activat la 100%, performanța a crescut la 50 FPS, cu un maxim de 62 FPS și un minim de 44 FPS. Acest lucru evidențiază cât de bine poate optimiza DLSS performanța. Într-un alt test, folosind DLSS la 70% și Frame Generation activat, jocul a atins o performanță medie de 78 FPS, cu un maxim de 96 FPS și un minim de 69 FPS. Astfel, se poate observa cât de eficientă devine tehnologia Frame Generation împreună cu DLSS, chiar și în scenarii cu Full Ray Tracing activat.

În Star Wars Outlaws, DLSS 3.5 permite jucătorilor să experimenteze un univers Star Wars detaliat, unde fiecare reflexie de pe armurile personajelor, fiecare umbră și fiecare particulă de lumină din spațiul cosmic este redată cu o precizie uimitoare. Asta fără să compromită performanța, chiar și pe sistemele care nu sunt de ultimă generație.

Testele efectuate au scos în evidență diferențe majore de performanță în funcție de setările alese. Fără DLSS și Frame Generation, dar cu Ray Tracing activat la Ultra și Ray Reconstruction activ, jocul a rulat la o medie de 31 FPS, atingând un maxim de 34 FPS și un minim de 27 FPS. Aceste cifre sunt acceptabile, însă nu oferă o experiență fluidă.

Activarea DLSS în modul Performance și a tehnologiei Frame Generation a schimbat semnificativ situația, ridicând performanța la o medie de 83 FPS, cu un maxim de 89 FPS și un minim de 59 FPS. Această combinație a adus un salt imens în fluiditatea jocului.

Pe de altă parte, folosirea DLSS în modul Quality, dar fără Frame Generation, a adus performanța la o medie de 45 FPS, cu un maxim de 48 FPS și un minim de 36 FPS. Această variantă a îmbunătățit performanța comparativ cu scenariul fără DLSS, dar lipsa Frame Generation a limitat numărul de cadre pe secundă. Activând din nou Frame Generation, în combinație cu DLSS Quality, jocul a rulat la o medie de 74 FPS, cu un maxim de 79 FPS și un minim de 55 FPS. Acest rezultat subliniază din nou importanța Frame Generation, când este combinat cu DLSS în modul Quality, oferind detalii grafice superioare.

 

Cu NVIDIA Broadcast, poți îmbunătăți semnificativ calitatea audio și video în timpul apelurilor și transmisiunilor live. Software-ul utilizează AI pentru a elimina zgomotele de fundal, cum ar fi sunetele de la tastatură sau ventilatoare, și pentru a spori claritatea vocii. În ceea ce privește video, NVIDIA Broadcast permite aplicarea de fundaluri virtuale, îmbunătățirea iluminării și chiar îndepărtarea fundalului pentru a-ți oferi un aspect profesional în timpul conferințelor video.

NVIDIA ChatRTX este o tehnologie bazată pe AI dezvoltată de NVIDIA pentru a îmbunătăți interacțiunile conversaționale prin utilizarea GPU-urilor RTX. Aceasta se axează pe îmbunătățirea performanței și calității conversațiilor bazate pe inteligență artificială, oferind răspunsuri mai rapide și precise.

ChatRTX profită de puterea de calcul avansată a GPU-urilor RTX pentru a procesa și genera text într-un mod eficient, făcând conversațiile fluide și naturale.

Dacă ești interest să cumperi MSI Project Zero, vizitează aceste link-uri:

  1. https://www.pcgarage.ro/sisteme-pc-garage/pc-garage/gaming-dragon-project-zero-black/
  2. https://www.pcgarage.ro/sisteme-pc-garage/pc-garage/gaming-dragon-project-zero-white/