Intel se pregătește să lanseze algoritmul său de generare a cadrelor, ExtraSS, oferind o nouă alternativă în domeniul tehnologiilor de îmbunătățire a ratei de cadre, alături de DLSS 3 de la Nvidia și FSR 3 de la AMD. Aceste soluții au ca scop creșterea ratei de cadre prin crearea de cadre suplimentare între cele existente. ExtraSS de la Intel, încă în așteptarea lansării, propune o metodă distinctă prin utilizarea extrapolării în loc de interpolare pentru generarea de cadre. În cadrul conferinței Siggraph Asia din Sydney, Intel a prezentat ExtraSS, distingându-se de concurenți prin abordarea bazată pe extrapolare. Spre deosebire de interpolare, care utilizează atât cadrul actual, cât și pe cel următor pentru a genera un cadru intermediar, extrapolarea se bazează doar pe cadrul existent pentru a-l prezice pe cel următor.
Această metodă depinde în mare măsură de calitatea cadrului de intrare și poate crește probabilitatea apariției unor artefacte vizuale. Intel recunoaște aceste dezavantaje potențiale, dar subliniază avantajul latenței reduse a extrapolării.
ExtraSS se bazează pe tehnologia XeSS de la Intel, cunoscută pentru îmbunătățirea performanțelor, poziționând astfel Intel ca un concurent împotriva AMD și Nvidia. Intel nu a introdus încă o tehnologie echivalentă cu Reflex de la Nvidia sau Anti-Lag de la AMD, care gestionează latența în generarea cadrelor prin interpolare. Astfel, Intel a optat pentru extrapolare pentru a minimiza latența și a dezvoltat o „metodă de deformare cu un model de flux ușor” pentru a atenua problemele asociate cu extrapolarea. Dacă această abordare menține o fidelitate vizuală ridicată, ar putea apărea ca o opțiune viabilă în comparație cu soluțiile AMD și Nvidia.
Leave a Review