Netflix a avut o oportunitate cu Google prin care ar fi păstrat 90 la sută din veniturile obținute datorită unei oferte speciale și rare, care se pare că nu a fost oferită niciunei alte entități. Potrivit documentelor și mărturiilor din procesul Epic vs. Google, serviciul de streaming video a refuzat această ofertă „unică în viață”, dar au existat motive pentru ca firma să ajungă la această decizie.
Chiar și cu o reducere de 10 procente plătită către Google, Netflix ar fi continuat să piardă bani
În 2017, Google a oferit Netflix o rată redusă de 10% din plățile în aplicație pe Android, potrivit The Verge. Deși înțelegerea suna una tentantă, Netflix nu a fost în măsură să o accepte, deoarece prevedea că ar fi ajuns să piardă și mai mulți bani. Într-un document intern, a fost menționată o estimare potrivit căreia, chiar dacă toate înscrierile în aplicații pe Android ar fi venit prin Google Pay Billing, serviciul de streaming video ar fi pierdut aproximativ 250 de milioane de dolari într-un singur an de la aceste înscrieri.
În plus, nu a existat niciun scenariu în care Netflix să fi văzut că sistemul de plată al Google ar fi fost mai performant decât al său sau chiar egal. Când a vorbit cu The Verge, purtătorul de cuvânt al Google, Dan Jackson, nu a comentat oferta făcută Netflix, dar a menționat că este destul de normal ca gigantul publicitar să ofere tarife diferite dezvoltatorilor.
Poate că Netflix nu a acceptat oferta Google, dar a acceptat una de la Apple în urmă cu câțiva ani, când acordul cu firma din Cupertino a însemnat că Apple a luat doar 15% din veniturile obținute pe iOS. Pentru cei care nu știu, Apple percepe de obicei 30 la sută de la dezvoltatori, dar este probabil ca Netflix să fi acceptat această ofertă deoarece majoritatea utilizatorilor de iOS din SUA sunt obișnuiți și cu consumul de media prin intermediul serviciilor de streaming video.
Leave a Review