web analytics

Înțelegerea dintre Apple și Google a împiedicat alte motoare de căutare să aibă condiții egale, spune CEO-ul Microsoft

Parteneri

Acer

Google plătește miliarde de dolari companiei Apple pentru ca motorul său de căutare să funcționeze în mod implicit pe milioane de dispozitive ale companiei și, potrivit directorului general al Microsoft, Satya Nadella, această înțelegere este cea care împiedică concurența, cum ar fi Bing, să prospere. În cel mai recent raport, directorul executiv al gigantului software a oferit o mărturie în timpul procesului antitrust în curs dintre Google și Departamentul de Justiție al SUA.

Nadella spune că încearcă să fie optimist cu privire la faptul că chatbotul OpenAI este integrat în Bing, dar nu este sigur că va schimba obiceiurile de căutare ale utilizatorilor.
Microsoft Bing a cunoscut îmbunătățiri majore, mai ales acum, odată cu integrarea chatbot-ului OpenAI în motorul de căutare, deoarece comparațiile au arătat că acesta oferă rezultate superioare față de Google Bard. Din păcate, chiar dacă Nadella vrea să-și mențină optimismul, un raport publicat în The Wall Street Journal și reperat de MacRumors menționează că mintea executivului este întunecată de îndoieli în ceea ce privește AI.

„Mă îngrijorează foarte mult acest lucru. Chiar și în ciuda entuziasmului meu că există un nou unghi de abordare cu IA, acest cerc vicios în care sunt prins ar putea deveni și mai vicios, deoarece se consolidează defectele.”

De asemenea, Nadella afirmă că obiceiurile unui utilizator nu se pot schimba în mod implicit și că Google poate folosi cota sa de piață de neegalat de 90% pentru a îmbunătăți și mai mult rezultatele căutărilor. Acest lucru ar putea explica de ce Bing și Google Search au rezultate variate pentru aproape aceeași interogare. Anterior, Apple a fost în discuții pentru a achiziționa Bing, dar afacerea nu a ajuns niciodată la maturitate spre materializare, probabil din cauza sumei ridicole pe care Google o plătește anual pentru a-și păstra motorul de căutare ca implicit.

Este puțin probabil să mai existe o altă discuție între Apple și Microsoft în vederea achiziționării Bing, mai ales în condițiile în care producătorul iPhone deține toate instrumentele necesare pentru a-și crea propriul motor de căutare. În ceea ce privește Google, mai sunt câteva săptămâni până la începerea procesului antitrust, dar nu se știe care va fi verdictul, însă vom oferi actualizări de rutină.