web analytics

Sfaturi pentru a vă monetiza canalul YouTube

Cum să monetizezi canalul de Youtube

Parteneri

Acer

Viața unui streamer profesionist și a unui creator de conținut este următoarea: monetizarea tuturor canalelor posibile, fie că este vorba de Twitch, YouTube și chiar de rețelele sociale. Și, fiind una dintre cele mai mari platforme video din prezent, YouTube este unul dintre principalele canale de monetizare pentru creatorul de conținut.

Ținând cont de acest lucru și de sarcina dificilă de a începe monetizarea pe YouTube, iată un ghid despre cum să-ți monetizezi canalul pe platforma video a Google.

Pentru început, streamerul și creatorul de conținut care dorește să monetizeze YouTube trebuie să fie conștient de condițiile prealabile ale platformei pentru afiliere, adică pentru a putea monetiza videoclipurile și transmisiunile în direct.

În timp ce pe Twitch cerințele de monetizare sunt doar trei, pe platforma video a Google, liniile directoare de monetizare sunt mai numeroase.

Iată care sunt acestea:

Cu toate acestea verificate, cererea de afiliere a canalului va fi evaluată de YouTube și, odată aprobată, streamerul și creatorul de conținut vor putea activa monetizarea conținutului lor pe platformă.

Aprobarea canalului poate dura aproximativ o lună, iar YouTube va verifica tema principală a canalului, cele mai vizionate videoclipuri, cele mai noi videoclipuri, cel mai mare raport de vizionare și metadatele canalului.

Metode de monetizare

La fel ca și Twitch, YouTube oferă, de asemenea, o serie de modalități diferite prin care creatorii de conținut pot să-și monetizeze videoclipurile și livestream-urile, reclamele fiind, desigur, principala modalitate de a câștiga bani pe platforma video a Google.

Faceți cunoștință cu ei:

Anunțuri YouTube

Anunțurile YouTube sunt principala modalitate de a monetiza un canal pe platforma video Google. Afișate înainte și în timpul videoclipurilor, creatorii pot câștiga între 1 și 3 dolari pentru fiecare mie de vizualizări pe canalul lor.

Această cifră poate fi, totuși, puțin înfricoșătoare pentru canalele mici, care concurează cu nume mari pentru a obține audiența utilizatorilor platformei, dar cu siguranță este, de asemenea, una dintre cele mai bune rate de partajare a veniturilor din reclame disponibile în prezent.

YouTube Ads oferă mai multe formate diferite, iar creatorul îl poate alege pe cel care se potrivește cel mai bine conținutului său și obiectivelor de monetizare a canalului său.

YouTube Premium

Utilizatorii YouTube care nu doresc ca experiența lor pe platformă să fie umbrită de reclame se pot abona la planul Premium al platformei. Ca urmare, reclamele nu sunt afișate nici înainte, nici în timpul videoclipurilor pentru abonații acestui serviciu.

Dar cum rămâne cu creatorii? Vor înceta ei să mai factureze pe lângă aceste reclame care ar putea fi afișate? Nu!

Creatorii de conținut primesc o felie din abonamente de la fiecare dintre utilizatorii care le-au vizualizat conținutul fără reclame. Facturarea funcționează la fel ca în cazul reclamelor obișnuite și va fi calculată în funcție de numărul de vizualizări video de la abonații YouTube Premium.

Abonament la canale

O altă modalitate foarte populară și eficientă de a câștiga bani de pe canalul tău YouTube este cu Abonamentul de canal. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii platformei video de la Google plătesc o sumă lunară pentru a obține anumite beneficii, cum ar fi videoclipuri exclusive pentru abonați, reduceri la produse și chiar discuții individuale cu creatorul de conținut.

Aici, creativitatea creatorului poate merge mai departe pentru a face Channel Subscription și mai atractiv.

Taxele de abonament sunt stabilite de către creator.

Super Features

Acesta este formatul de monetizare pentru transmisiunile în direct pe YouTube. Cu Super Features, utilizatorul poate trimite bani canalului în schimbul unui profil mai mare în chat-ul live stream-ului.

Super Features sunt trei:

  • Super Chat: Pentru o sumă cuprinsă între 1 și 500 USD (sau aceeași sumă în moneda locală a fiecărei țări), utilizatorul poate avea mesajul său evidențiat în chat-ul de transmisie în direct al difuzorului. Acest lucru facilitează interacțiunea cu creatorul și este o modalitate excelentă de a vă asigura că mesajul dvs. va fi citit în direct.
  • Super Sticker: Super Stickerii funcționează la fel ca Super Chat, dar în loc să vă evidențieze mesajul, utilizatorul dobândește un autocolant care este fixat în partea de sus a chat-ului și care poate atrage rapid atenția streamerului.
  • Super Thanks: Cu Super Thanks, utilizatorul poate trimite o sumă de bani creatorului și îi poate mulțumi direct acestuia pentru conținut. Prin aceasta, mesajul este evidențiat în chat și, de asemenea, este afișat un gif animat. Acest instrument poate fi utilizat și pentru videoclipurile obișnuite de pe YouTube, nu doar pentru livestream-uri.

YouTube Shorts

YouTube Shorts a sosit pe platforma video a Google cu misiunea de a captura o parte din piața dominată de TikTok. Adică, iată clipuri video pe verticală și de scurtă durată.

Aici, conținutul poate fi destul de variat și poate ajunge rapid la un public diferit de baza de urmăritori a canalului. Nu uitați: cu o durată de un minut în general, Shorts pot fi replicate și pe alte rețele sociale, cum ar fi Instagram și TikTok însuși.

Nu e nevoie de prea mult pentru a ști că îngrijirea conținutului tău este principala preocupare pe care trebuie să o aibă creatorul pentru a menține monetizarea canalului său. În primul rând, ai grijă să nu încalci niciun drept de autor, deoarece YouTube este constant vigilent în acest departament.

De asemenea, este important să ai o rutină de publicare de conținut nou, la urma urmei, publicul tău vrea să te vadă din ce în ce mai mult. Fii consecvent în rutina ta video.

Chiar dacă doriți să aveți o gamă mai largă de conținut pe care să o abordați, alegeți-vă nișa și înțelegeți-vă publicul pentru a fi mai asertiv în conținutul dvs. În acest fel, publicul tău va consuma mai bine videoclipurile tale, iar monetizarea canalului tău va crește din ce în ce mai mult.

Și, după cum știm deja: publicitatea este totul. Folosiți și abuzați de alte rețele sociale, fie ele personale sau specifice canalului dvs. pentru a vă promova videoclipurile pe YouTube. Cu cât mai multe vizualizări, cu atât mai mare va fi monetizarea.