web analytics

Intel XeSS a fost testat pe NVIDIA și AMD, Arc va oferi cel mai bun scenariu de performanță

Parteneri

Intel a lansat oficial la începutul acestei săptămâni tehnologia XeSS upscaling, care poate fi activată pentru Intel Arc și, de asemenea, pentru NVIDIA și AMD. Deși plăcile grafice Intel Arc high-end se vor lansa pe 12 octombrie, Tomshardware, TechPowerUP și PCGamer, au testat XeSS pe plăcile existente.

Există două binare integrate în Intel XeSS, primul suportă accelerarea XMX pe GPU-urile Intel Arc, iar cel de-al doilea folosește instrucțiunile DP4a găsite pe plăcile grafice moderne. Cel de-al doilea mod este programat să funcționeze cu plăci grafice precum Intel 11th Gen graphics, AMD Vega 20, Navi 1X, NVIDIA Pascal și alte plăci actuale. Recenzenții au reușit să pună mâna pe plăcile grafice Arc A770 & Arc A750 abia acum, iar recenziile lor vor fi publicate abia săptămâna viitoare, așa că se pare că majoritatea publicațiilor se concentrează pe performanța pe care tehnologia o oferă pe plăcile existente și pe GPU-urile concurente.

PCGamer a oferit o comparație între randarea standard, DLSS și XeSS cu placa grafică NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti. GPU-ul oferă 112 fps cu XeSS setat la setarea „Quality”. În comparație, acest rezultat este mai lent decât angajamentul DLSS de la NVIDIA.

Tom’s Hardware a analizat mai în profunzime performanțele Intel XeSS, oferind o comparație amănunțită între numeroase plăci grafice AMD și NVIDIA, precum și între GPU-uri mai vechi. Intel XeSS funcționează destul de impecabil cu fiecare placă grafică, dar nu oferă de fiecare dată o creștere semnificativă a performanței. Intel XeSS va rula mai lent.

Unele plăci grafice care au fost testate au afișat o îmbunătățire minoră a performanțelor. Această modificare a performanței ar putea rezulta din faptul că instrucțiunile DP4a necesită să fie suportate nativ de toate plăcile grafice, dar sunt simulate cu numere întregi pe 24 de biți, ceea ce demonstrează de ce seriile RX Vega și Navi 10 de la AMD produc rezultate mai lente cu noul upscaler de la Intel. Se crede că problema ar fi „gâtul de îmbulzeală de 6GB VRAM”, ceea ce este ciudat pentru un joc care a fost lansat acum patru ani.

Rezultatele prezentate mai sus sunt ale modului XeSS „Quality” în comparație cu NVIDIA DLSS Quality și randarea nativă 1440p. Rezultatele reprezintă, de asemenea, al doilea cel mai bun profil de imagine disponibil pentru noua tehnologie Intel. Intel a stabilit că calitatea imaginii și performanța între XeSS DP4a și XeSS XMX vor varia, așa cum se arată în videoclipul introductiv demonstrat la începutul acestei săptămâni.

De cele mai multe ori, Intel XeSS DP4a nu a adus niciun beneficiu în plus la performanța niciunuia dintre jocurile testate. Având în vedere că tehnologia XeSS se află încă în stadii incipiente, există un drum lung pe care compania trebuie să îl parcurgă, rezolvând problemele și optimizând performanța pe parcurs. Intel ar putea acorda prioritate algoritmului său Arc XMX, în special cu GPU-urile Arc A7 care vor fi lansate în curând. Din fericire pentru Intel, există doar o singură API și un singur SDK, ceea ce înseamnă că dezvoltarea ar progresa aproximativ simultan.