web analytics

YouTube vrea să atragă creatorii de la TikTok cu bani, dar nu vrea să spună câți

Parteneri

În 2007, YouTube a luat o decizie care a creat o carieră din ceea ce până atunci era doar un hobby: compania a anunțat că va oferi mai mult de jumătate din veniturile obținute din difuzarea de reclame pe videoclipurile creatorilor înșiși. Cincisprezece ani mai târziu, acea reducere de 55% din venituri – 55% – îi susține pe cei aproape 400.000 de oameni din SUA care lucrează 40 de ore pe săptămână ca YouTuberi.

Acum, YouTube încearcă să realizeze o revoluție similară în ceea ce privește modul în care oamenii sunt plătiți pentru crearea de videoclipuri de scurt metraj – care, în ciuda popularității lor nebănuite, nu au adus niciodată creatorilor lor o parte din veniturile profitabile din publicitate ale platformei. Pe 20 septembrie, compania a anunțat că va împărți pentru prima dată veniturile din publicitate cu creatorii de YouTube Shorts, videoclipurile de mai puțin de 60 de secunde pe care compania le-a lansat în 2020 pentru a concura cu TikTok.

Este o mare manevră pentru a îndepărta și mai mulți creatori de la acea platformă rivală; pe TikTok, creatorii câștigă în medie mai puțin de cinci cenți la o mie de vizualizări, printr-o schemă de monetizare care a frustrat creatorii. Promisiunea YouTube este că, începând din 2023, va împărți veniturile din reclame Shorts în două fonduri separate: una pentru a plăti creatorii de videoclipuri și una pentru a plăti casele de discuri pentru a le folosi muzica, deoarece o mare parte din videoclipurile scurte sunt construite pe baza melodiilor protejate de drepturi de autor. Cei care creează scurtmetraje vor primi 45% din acest fond comun al creatorilor.

După anunț, creatorii s-au arătat încântați de această nouă modalitate de a transforma vizualizările în venituri. Mass-media, subliniind cifra de 45%, au discutat despre presiunea pentru ca TikTok să răspundă.

Dar o întrebare crucială rămâne fără răspuns: creatorii vor primi 45% din … ce anume? După cum a subliniat YouTuberul de lungă durată Hank Green într-o discuție pe Twitter, YouTube a fost neclar cu privire la procentul din veniturile din publicitate de la Shorts pe care îl va folosi pentru a forma aceste fonduri. Așadar, în ciuda hype-ului lansării sale, nu știm încă cât de mult au oamenii potențialul de a câștiga în cadrul acestui nou sistem.