Motoarele diesel sunt rezistente, cu toate acestea, șoferii trebuie să își facă timp să învețe despre fiecare componentă pentru a preveni problemele ulterioare. Cu cât știu mai multe lucruri la care să fie atenți, cu atât este mai puțin probabil să aibă complicații. Iată câteva probleme comune ale motoarelor diesel care pot cauza dureri de cap.
Bujii de incandescență rupte
Motoarele diesel nu au bujii de aprindere. În schimb, ele se bazează pe bujii incandescente pentru a porni motorul. În esență, un amestec de combustibil/aer se arde, iar căldura creată este folosită pentru a porni motorul. Acest amestec trebuie să fie exact la temperatura potrivită. Dacă este prea rece, șoferii nu își pot porni mașinile. Acesta este motivul pentru care atât de mulți camionagii au probleme pe timp de iarnă. Combinația dintre aer și combustibil nu se poate încălzi suficient pentru a porni vehiculul. Șoferii ar trebui să consulte un mecanic dacă au dificultăți în pornirea motoarelor. Aceștia vor înlocui bujiile incandescente defecte, dar există un mare risc, deoarece acestea se pot rupe în motor când sunt înlocuite.
Garnitură de chiulasă arsă
O altă problemă comună a motorului diesel este arderea garniturii de chiulasă. Garnitura de chiulasă se află între blocul motor și capul cilindrului la majoritatea vehiculelor. Această piesă îndeplinește două funcții esențiale într-un motor diesel. În primul rând, împiedică lichidele și alți contaminanți să pătrundă în interior. În al doilea rând, separă lichidul de răcire de uleiul din motor. Vechea zicală sună adevărat – apa și uleiul nu se amestecă. Șoferii ar trebui să fie atenți la semnele unei garnituri de chiulasă defecte în timp ce conduc. Unele semne de avertizare includ supraîncălzirea și o substanță albă cu bule care iese din vasul de expansiune al sistemului de răcire, de asemenea uleiul din motor este contaminat. Fiți atenți la aceste complicații, deoarece este mai bine să efectuați o întreținere preventivă decât să înlocuiți complet componenta.
Oxidarea uleiului
Dacă vă folosiți rar mașina sau dacă nu o folosiți deloc într-un anumit sezon, motorul diesel poate avea probleme. Ceea ce se întâmplă este că, atunci când aerul intră în ulei, acesta creează bule care interferează cu lubrifierea și strică tot ceea ce necesită lubrifiere. De asemenea, aceste bule de aer pot rupe straturile subțiri de ulei dintre piesele în mișcare, ceea ce poate duce la ruginire și fricțiune. La rândul său, acest lucru are ca rezultat un motor deteriorat sau defectarea componentelor motorului.
Din punct de vedere tehnic, atunci când apare oxidarea uleiului, uleiul nu este murdar și nu și-a încheiat durata de viață. Cu toate acestea, chimia sa a fost modificată și, prin urmare, trebuie schimbat după perioada de inactivitate. Așadar atenție chiar și când cumpărați o mașina diesel, care a staționat mult.
Mediul cu umiditate crescută
Apa poate fi periculoasă atunci când pătrunde în sistemul de ardere. De fapt, atunci când apa ajunge în orice parte a motorului unde nu ar trebui să fie, poate duce la probleme grave. Este unul dintre cele mai dăunătoare elemente dacă intră în contact cu lubrifianții. Apa deteriorează aditivii și crește oxidarea uleiului, ceea ce duce la probleme de lubrifiere și rugină serioasă între piesele în mișcare. Motorul poate chiar să bată.
Dar cum poate pătrunde apa în sistem? Atunci când un vehicul cu motor diesel este parcat într-un mediu umed pentru o perioadă destul de lungă de timp, hidratarea începe să funcționeze, iar apa poate intra în depozitul de ulei.
Fum negru la evacuare
Fumul negru nu reprezintă o problemă, ci mai degrabă un indiciu al altor probleme. Ați urmărit vreodată un camion diesel și ați observat că acesta produce mai mult fum decât alte camioane? Este normal ca acestea să prezinte mai mult fum decât alte vehicule. Chiar și în aceste condiții, dacă produce o cantitate excesivă de gaze de eșapament negre, acesta este un semn al unei probleme la motor. Prea mult fum negru poate fi rezultatul unei pompe de injecție, al unui injector, al turbinei sau al supape EGR.
Supapa EGR defectă
Toate mașinile diesel produse în ultimii ani sunt echipate cu o supapă EGR care participă activ la recircularea gazelor de eșapament, un proces care reduce emisiile motorului cu până la 50% și reduce semnificativ cantitatea de substanțe toxice eliberate în mediul înconjurător. Atunci când supapa cedează, gazele de evacuare nu sunt recirculate, iar compușii de oxid de azot cancerigeni sunt expulzați rapid în mediul exterior. În plus, această defecțiune afectează direct performanța motorului și reduce drastic performanțele acestuia.
Filtrul DPF
Nu totul este perfect. În timp ce filtrul de particule diesel elimină funinginea și alte particule din gazele de eșapament, el însuși le colectează și poate deveni adesea blocat sau prea murdar pentru a funcționa la eficiență maximă, ceea ce poate cauza multe probleme. Când se întâmplă acest lucru, este necesară curățarea DPF-ului.
Indiferent de tipul de proces de regenerare care are loc, sistemele de evacuare și DPF-urile se vor murdări treptat. Cu cât mai mult timp lăsați DPF-ul fără a-l curăța, cu atât mai murdar va deveni. Apoi, acesta necesită o regenerare mai activă, ceea ce duce la probleme precum:
– Consum mai mare de motorină
– Lipsa de putere sau de cuplu
– Presiunea sistemului
În cazul în care filtrul DPF nu este curățat și îngrijit corespunzător sau se deteriorează, este posibil să fie nevoie de un DPF nou, care ar putea costa peste 1000 de euro.
Fiecare dintre acestea poate cauza probleme care vor afecta eficiența DPF-ului, dar toate pot fi evitate cu o curățare regulată. Mersul în oraș este cel mai dăunător pentru acesta, din acest motiv este indicat să mergeți destul de frecvent pe autostradă, cu viteză constantă, pentru ca filtrul DPF să fie curățat în mod automat de către mașină.
Leave a Review